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LǡrLår | wir sind

2021

Studio Lämmersieth, Hamburg

Kirsten Kjæres Museum

Frøstrup Denmark

 


LǡrLår | wir sind

Ein Tanzstück über die Weisheit und das Recht des Körpers

LǡrLår, ein Phantasiewort, mit Altenglischem/Skandinavischem Ursprung heißt soviel wie „Wissen des Schenkels“.  LǡrLår steht somit für die "Weisheit des Körpers". Es klingt aber auch wie das Englische "Law", für Recht, Gesetz oder wie ein entspanntes "vor sich hin singen"...
 
Victoria Haukes Arbeit schöpft aus dem sensorischen Wahrnehmen von Körper und Emotionen: Wie antworten die Körper, die Zellen, das Fließen im Körper, auf die (Lebens-) Situation, die ihn umgibt? Zum Zeitpunkt der Premiere hat die Situation um SarsCov2, gut 18 Monate angedauert.

Zusammen mit Robin Rohrmann (Tanz und Stimme) und Andi Otto (Komposition) fragt Victoria Hauke im Tanzstück LǡrLår nach den Emotionen und deren körperlichen Antworten, die sich seit eineinhalb Jahren in ihren eigenen Körpern ausbreiten.

Sie bewegen sich in einer Soundinstallation des Hamburger Komponisten Andi Otto: Der Holzboden der Bühne ist mit Mikrofonen präpariert. Die Geräusche der sich bewegenden Körper werden zu Klängen transformiert. Rhythmus und Klang der Bewegung und ihre eigenen Stimmen werden verflochten: wie in eine seismographische Artikulierung von Körperenergie und Emotion.

 

Choreografie: Victoria Hauke / Tanz, Stimme: Robin Rohrmann, Victoria Hauke / Komposition : Andi Otto / Dramaturgische Mitarbeit: Barbara Schmidt-Rohr, Leo Hofman, Robin Rohrmann / Kostüm: Claudia Valorzi / Licht: Henning Eggers, Pressearbeit, Produktion: Stückliesel / Foto: Anja Beutler, Florian Schmuck, Video: Roeler / Grafik: Total Eclipse of the Heart.

 

Mit Unterstützung: Freie und Hansestadt Hamburg, Behörde für Kultur und Medien

"LǡrLår | wir sind“, short video - © Victoria Hauke

LǡrLår | wir sind - A dance piece about the wisdom and the right of the body.

 

LǡrLår, a phantasy word, with Old English/Scandinavian origins, could be understood as "knowledge of the thigh".  LǡrLår thus stands for "wisdom of the body". But it also sounds like the English "law" for "right" or like a relaxed "singing to oneself"....

 

Victoria Hauke's work draws on the sensory perception of body and emotions: How does the body, the cells, the flow in the body, respond to the (life) situation that surrounds it? At the time of the premiere, the situation around SarsCov2, has lasted a good 18 months.

Together with Robin Rohrmann (dance and voice) and Andi Otto (composition), Victoria Hauke in the dance piece LǡrLår asks about the emotions and their physical responses that have been spreading through their own bodies for a year and a half.
They move in a sound installation by Hamburg composer Andi Otto: the wooden floor of the stage is prepared with microphones. The sounds of the moving bodies are transformed into sounds. The rhythm and sound of movement and their own voices become intertwined: as if in a seismographic articulation of bodily energy and emotion.

 

Choreography: Victoria Hauke / Dance, Voice: Robin Rohrmann, Victoria Hauke/

Composition : Andi Otto / Dramaturgical assistance: Barbara Schmidt-Rohr, Leo Hofman, Robin Rohrmann / Costume design: Claudia Valorzi / Lighting: Henning Eggers / Public relations: Stückliesel / Production assistance: Isabelle Rohlfs, Veit Kenner / Photography: Anja Beutler, Florian Schmuck / Video: Roeler / Graphics: Total Eclipse of the Heart.

 

With the support of: Free and Hanseatic City of Hamburg, Ministry for Culture and Media


Photo: Anja Beutler

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